Navigation


RSS : Articles / Comments


SELAMAT HARI GURU!

Sabtu, Mei 16, 2009, Posted by mr. admin, 2 Comments

Selamat Hari Guru buat semua warga pendidik sekalian. Semoga terus gigih mendidik anak bangsa di zaman yang penuh cabaran ini.

Dari malam tadi aku tak putus-putus menerima ucapan hari guru melalui SMS. Ada dalam ucapan biasa, ada dalam bentuk pantun dan ada dalam gurindam. Kreatiflah orang yang mereka cipta ucapan ni. Antaranya :

Selamat pagi cikgu, selamat sejahtera cikgu, good morning sir/teacher, ungkapan harian seorang guru, beri resipi bentuk insan mulia, curah tenaga itu dan ini, silap2 cikgu jadi tajuk utama, buat macam2 kerja, ptk,ladap, s/u,meeting, arahan, kursus, PIBG, jaga murid sakit, APC tu biasalah. Apapun itulah cikgu, C-cari, I-insan, K-kreatif, G-gemilang, U-ulung. So, jadilah cikgu yang dedikasi (Panjang sungguh ucapan ni, hehehe)

GURU...dalam ajarnya ada harapan, dalam tegurnya ada doa, dalam marahnya ada sayang, dalam tawanya ada mesra, dalam diamnya ada bijak sana, dalam tangannya kita terbina. Berbahagialah menjadi guru..Selamat Hari Guru.

Ingatkan campak rupanya jerawat batu, ngajar bagai nak rak, murid buat tak tahu, ras macam nak sepak takut kena serbu. Banyaklah bersabar. Kita ni kan CIKGU...

Banyak lagi sebenarnya. Ni sebahagian yang sempat aku taipkan kat sini. Apapun, terima kasih atas ingatan kalian. Selamat Hari Guru..

2 Comments

hazman aka species1980 @ 19 Mei 2009 pada 10:03 PTG

sure terharu kan biler dapat ucapan yang sedemikian....pastinya tak sama dengan pemberian hadiah dan wang ringgit....

zuhairy @ 19 Mei 2009 pada 11:27 PTG

A'ah..betul tu..