Navigation


RSS : Articles / Comments


CORETAN DALAM SEMINGGU

Ahad, Jun 14, 2009, Posted by mr. admin, No Comment

Dalam minggu ni aku agak sebuk sikit. Habis je peperiksaan di sekolah, tiba hari yang bermakna buat sebuah hubungan yang telah dijalin sekian lama. Ewah-ewah, berbunga la pulak ayat aku ni, hehe.

Malu la nak cakap. Tapi anda tengok jelah gambar kat bawah ni. Mungkin dah boleh agak kot.


Kita Hanya Mampu Menonton, OIC Hanya Mengutuk!

Minggu ni juga berlaku peristiwa sedih di Selatan Thailand. Orang kampung yang sedang bersolat ditembak satu persatu, ibarat Yahudi yang melakukan jenayah pembersihan etnik di Palestin.

Seperti biasa, kita hanya mampu melihat pada mereka yang dibunuh adalah saudara seislam kita. Bilakah kita dapat membebaskan saudara kita dari cengkaman yang telah lama merantai kemerdekaan mereka?

BI Oh BI!

Isu pengajaran Bahasa Inggeris memang tak sunyi dari polemik yang berpanjangan. Yang terbaru adalah syarat wajib lulus Bahasa Inggeris bagi pelajar yang mengambil SPM untuk dianugerah sijil penuh.

Secara peribadi aku setuju dengan cadangan ni. Sebagaimana yang dinyatakan oleh Prof Emeritus Khoo kay Kim, langkah ini lebih baik berbanding dasar pengajaran Matematik dan Sains dalam Bahasa Inggeris. Namun, sebelum langkah ni dikuatkuasakan, kerajaan harus memperkasakan dahulu pengajaran dan pembelajaran Bahasa Inggeris di luar bandar.

Adalah tidak adil langkah ini terus dikuatkuasa tanpa mengkaji sedalam-dalamnya implikasi yang akan ditanggung oleh pelajar luar bandar.

Aku Dah Ditemuduga oleh SPP!
Dipanggil temuduga oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan (SPP) adalah saat yang ditunggu oleh guru-guru yang baru posting. Apakan tidak, kalau tak dilantik lagi, lambat lagi la aku nak naik gred DG 41, hehehe.

Syukur, Alhamdulillah :-)

No Comment