Navigation


RSS : Articles / Comments


BISIKANHATI.com: A New Beginning!

Isnin, Ogos 25, 2008, Posted by mr. admin, No Comment

"Eh, dulu guna wordpress, sekarang ni guna platform blogger pulak. Apa kes?!" Tanya salah seorang kawan saya.
"Ai, ni nak save budget ker?!" Sampuk seorang lagi dengan nada separuh perli.
Haa, jemputlah masuk. Anda memang tak salah blog. Ni memang blog BISIKANHATI.com. Cuma kini dah berubah wajah dan 'tapak'. Bukan senang nak pindah tapak ni. Ini pun setelah berbagai ujian yang telah saya lalui.

Kenapa tukar dari Wordpress kepada Blogger?

Mungkin soalan ni yang banyak ditanyakan kepada saya. Sebenarnya, lebih sebulan lalu saya mengalami sedikit masalah dengan wordpress. Setiap kali nak upload gambar dalam post terbaru, akan muncul mesej yang tidak diingini.

Puas saya cuba baiki. Tanya sana, tanya sini. Jalan yang diberikan dah betul. Cuma saya yang rasanya masih kurang mahir dengan coding. Akhir sekali, entah apa-apa jadinya. Saya buntu!

Akibat tak tahan dengan problem ni, saya pun mengambil keputusan untuk beralih angin. Nak kata merajuk dengan wordpress pun betul jugak. Sekarang saya lebih selesa dengan blogspot. Guna je blogspot, tapi domainnya masih yang dulu lagi.

Sayang memanglah sayang. Apa boleh buat? Blog yang dulu banyak kenangannya. Dan ada topik-topik yang menjadi 'top ranking' dalam carta Google. Cuma sekarang ni saya dah banyak kehilangan link blog rakan-rakan blogger. Insyaallah, saya akan cuba kumpulkan semula.

Namun, kesetiaan terhadap bidang penulisan blog ni tak pernah padam. Cuma kadang-kadang agak malas nak update bila kekurangan motivasi untuk menulis.

Jumpa lagi dalam post akan datang! Ada sebarang komen? Kongsikan di sini..

No Comment