Navigation


RSS : Articles / Comments


BAHTERA BN BACOR PULAK KE?!

Isnin, Disember 01, 2008, Posted by mr. admin, One Comment

KUALA LUMPUR, 1 Dis (Hrkh) - Parti Progresif Rakyat (PPP) akan keluar dari Barisan Nasional (BN) jika Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidak dipinda sebelum pilihan raya umum akan datang, kata Presiden parti, Dato' M Kayveas...baca selanjutnya.
Sebuah kapal bila yang dah tua, banyaklah rosaknya. Rosak sana, rosak sini. Bocor sana, bocor sini dan akhirnya menanti masa untuk tenggelam. Dah la banyak yang rosak tentulah ada bahagian yang nak kena ganti. Malangnya, alat ganti pulak dah tak ada dipasaran. Maklumlah, dah 50 tahun lebih!

Mungkin tu satu analogi yang boleh saya buat tentang keadaan BN sekarang ni. Hakikat yang harus diakui oleh pendokong-pendokong kapal tua itu adalah mereka bukan sahaja menghadapi musuh dari luar. Dalam masa yang sama, mereka juga berhadapan dengan serangan musuh dari dalam.

Di antara serangan paling teruk adalah dari bekas kapten, Tun Mahathir Mohamad. Walaupun Tun Mahathir dah keluar dari UMNO, tapi hakikatnya darah Tun masih lagi cap keris. Saya melihat tindakan Tun tu merupakan rajuk orang tua terhadap anaknya. Merajuk tu merajuk jugak. Tapi sayang tu tetap ada. Kalau tak sayang, buat apa nak kecoh-kecoh bila dia dah keluar dari UMNO? Maknanya sayang lagi la tu.

Lepas SAPP mengumumkan keluar dari BN, hari ni Parti Progresif Rakyat (PPP) yang merupakan salah satu lagi komponen BN mengugut untuk keluar dari BN. Mengusutkan lagi keadaan apabila salah seorang pemimpin UMNO peringkat bahagian mengeluarkan kenyataan mencabar PPP keluar segera dari BN.

Ketua Umno Bahagian Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib, berkata kenyataan presiden parti itu Datuk M Kayveas semalam bahawa PPP akan keluar daripada BN jika kerajaan tidak meminda Akta Keselamatan Dalam negeri (ISA) sebelum pilihan raya umu ke-13, adalah berbaur ugutan jahat dan amat menyakitkan hati...baca selanjutnya.
Dahla bahtera nak karam, anak-anak kapalnya bukannya berusaha nak baiki keadaan tapi duk bercakaran pulak. Habis tu, boleh harap ke dengan kapal yang nak karam ni? Adakah kita masih nak menumpang dengan bahtera ni?

Kapal dah nak karam, tak perlulah kita berebut-rebut membeli tiket untuk menaikinya. Nanti tak pasal-pasal kita pun tenggelam sama. Cari saja kapal lain yang lebih selamat!

One Comment

Tanpa Nama @ 22 Februari 2010 pada 7:35 PTG

perlu menyemak:)