Navigation


RSS : Articles / Comments


JANGAN BELI KERANDA TERBANG LAGI!

Jumaat, November 07, 2008, Posted by mr. admin, No Comment

Artikel kali ni mungkin agak terlewat di kala sudah ramai yang mengulasnya. Walau apapun, saya kira masih belum terlewat menyatakan sesuatu yang terbuku dalam hati-sebagai cetusan kritis dan bebas! hoho.

Memang kerajaan dah tangguhkan sementara rancangan nak beli helikopter baru dari Eurocopter untuk menggantikan Sang Nuri yang dah lemah sayapnya. Tangguh tak bermakna tak beli. Sebab memang Nuri dah patut kena ganti kerana dah lama berkhidmat. Sebelum saya lahir lagi!

Cuma diharapkan janganlah terbeli keranda terbang lagi. Malang sungguh sebab prajurit kita bukan mati di medan perang, tapi mati naik Nuri. Tu tak kira jet Skyhawk lagi, atau Pilatus P7 yang duk buat latihan penerbangan untuk pilot-pilot TUDM. Kadang-kadang jatuh dalam laut, dalam bendang, dalam ladang getah. Singapura gelak jer tengok. Depa kata, "cis, camni nak perang dengan kami. Tak dan sampai sini dah jatuh kat hutan!"

Harap bapak-bapak menteri fikirlah dengan waras. Jangan duk fikir nak dapat komisyen jer. Askar-askar kita pun ada anak bini jugak. Kesian la tengok depa, nak naik Nuri je macam-macam fikir. Yela, orang kata ajal maut di tangan tuhan. Tapi kita mampu merancang. Kalau dah beli helikopter atau jet 'yang sakit', ni namanya nak cari bala! Asal boleh je, terus beli.

Kesian kat prajurit kita. Kalau tak percaya, jom tengok muka depa dalam video kat bawah ni. Selamat menonton :-)

No Comment