Navigation


RSS : Articles / Comments


UIH, BAHAYANYA ANWAR!

Khamis, September 18, 2008, Posted by mr. admin, No Comment

Memang sejak akhir-akhir ni saya lebih berminat nak bicara tentang pergolakan politik negara. Bukan tak ada topik lain. Tapi buat sekarang ni memang isu perubahan tampuk pemerintahan negara menarik minat semua pihak. Termasuklah saya,hoho :-)

Hari ni Pak Lah melalui kenyataan media selepas mengumumkan pertukaran portfolio kementerian, menyifatkan Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai individu yang sangat merbahaya kepada negara. Uih, takutnyerrrrrrrrrr dengan Anwar. Bahaya tuuuu, dah la suka meliwat, agen Yahudi, suka populis...Kini Anwar dilebelkan kononnya menjadi satu ancaman kepada ekonomi dan keselamatan negara!

PUTRAJAYA: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini sudah menjadi satu ancaman kepada ekonomi dan keselamatan negara.
Perdana Menteri berkata tindak tanduk Anwar selama ini bukan saja menjejaskan kestabilan politik tetapi juga kestabilan ekonomi.

"Berikutan tindak tanduk Anwar itu, terdapat pengurus dana yang membuat laporan kononnya Malaysia bukan tempat yang baik untuk membuat pelaburan kerana suasana politik negara yang tidak menentu," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Ditanya mengenai tindakan yang bakal diambil oleh kerajaan terhadap Anwar ekoran ancaman tersebut, Abdullah berkata kerajaan akan melakukan apa yang perlu. Klik di sini untuk berita penuh.
Betul ke bahaya sangat Pak Sheikh Anwar ni kepada keselamatan dan ekonomi negara? Sampai melabelkan dia sebagai orang yang boleh memporak-perandakan keselamatan negara.

Bahaya kepada negara ke atau bahaya kepada UMNO dan BN? Pada saya dakwaan bahaya kepada negara adalah satu yang tidak berasas. Tapi, kalau dikatakan 'merbahaya' kepada survival politik UMNO-BN?! Ehmmm, fikir-fikirkan sendiri la..

Apakah Anwar Ibrahim jelmaan 'Osama ben Laden' kepada kerajaan Malaysia?

No Comment